Bakgrunn

tirsdag 29. desember 2015

Stadig rom for forbedring.



Ved analyse av gårsdagens liste og tilhørende utkryssing, så ser jeg helt klart at jeg prioriterer de lystbetonte oppgavene. Vasking og rydding ble glatt byttet ut med mer strikking og film på tv.


Hva gjør du med dine lister? Kanskje jeg burde begynne å nummerere oppgavene og heller gjøre nr. 1 først, så nr 2 osv... Skulle bake, og var på butikken. Men da jeg stod der og skulle handle mel, så kom jeg til å tenke på en artikkel om massevis av biller som var funnet i melposer av ulike slag. Men mener bestemt det var Mølleren (og ja - de har bekreftet at sånn det og det er ikke farlig), så dermed forsvant bakelysten som dugg for solen :-( Tror jeg holder meg til glutenfri baking den nærmeste tida...

Uansett - jeg blir ferdig med gryteklut nr 2 også i dag. Har prøvd meg på en viftekant rundt grytekluten, men får ikke helt til. Så mine grytekluter har en egen Kjerstivariant. Synes den er helt innafor! Strikka en Bittaklut (fra Bitta Mikkkelborg sin bok "Kluter") i Tuvagarn fra Europris til. Har du lyst til å lage gryteklutene, så er mønsteret fra Drops (Garnstudio) og har nr. r-665. De er strikket i Gjestal Sport. Elsker det garnet! 
Dermed er kun 93 av 96 kalendergaver igjen før 1.desember 2016. Men jeg har et hav av tid:-)


Jeg må dessuten forte meg litt. For i dag hentet jeg en garnpakke fra Strikkenett.no. Snakk om kjapp service: bestilte garn på formiddagen den 27. og i dag hentet jeg det hos Spar. Det er forøvrig bl.a. garn til 4 nye kalenderpakker. Skal strikke disse strømpene til ungene i julekalenderen:
Free Pattern
Jentene får sånne!









Free Pattern
Gutta får sånne!

























Jeg fikk scrappet litt i går også, så jeg synes i grunn jeg var ganske produktiv. To kort ble det, og i dag har jeg kjøpt litt nytt utstyr så bare gryteklut nr 2 er ferdig, skal jeg ta med kaffe og sjokolade og scrappe etter hjertets lyst pakkelapper og julekort til jula 2016. 

Jeg har nemlig en liste. Og følger jeg den, skal alt av kort, pakker og gaver, være klappet og klart før 1. november neste år. 

Øh - nevnte jeg at det kom garn til en genser og en jakke også i dag? Som også er en del av den julelista...? Hm... Lurer på om jeg egentlig har tid til å jobbe fulltid :-) Ja, ja - den tid, den sorg. Eller ikke. Nå er det romjul og jeg nyter å ha timevis av fritid til å gjøre akkurat det bare jeg vil. 

Vi snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar