Bakgrunn

mandag 28. desember 2015

NÅ skal alt bli så meget bedre... :-)

Nytt år - og nye muligheter :-) Kjenner du den også? Lysten og pågangsmotet til å bli bedre, gjøre mer, prøve nytt og endelig komme i gang med alt du burde og skulle gjort? Sånn er det hver romjul for meg. I stedet for motiverende plakat på kjøleskapet med kaloriteller og en haug av gode nyttårsforsetter, lager jeg kilometerlange lister over alt jeg skal gjøre kommende år. Lister i excelformat og lister på papir. Dagboka fylles av deadliner for alt som skal og ikke skal gjøres, og jeg fryder meg sønder og sammen hver gang jeg kan stryke noe som er ferdig. Nå registrerer jeg at enkelte listemedmennesker får gjort utrolig mye mer ved hjelp av listene sine. Mens jeg - jeg synes nok selve skrivingen er best:-) Og jeg får jo gjort litt! Bare ikke fullt så mye som alle andre gjør.

Skulle gjerne vært som Margit. Hun er ei driftig dame skal jeg si deg. En sambygding som i sin hverdag får tid til både trening, barn, hus, nettbutikk og blogg. Jeg elsker bloggen hennes, og har stor respekt for alt hun får til og fortsetter å få til. Margit finner du på her: http://drommeverden.blogg.no/
Margit er også et listemenneske. Forskjellen på henne og meg er at hun faktisk gjennomfører listene sine...

Min søster er også sånn. Fantastisk husmor i Casa Beerplace. Hun har krevende jobb, to barn, en haug med høner, diiiiger hage, stort hus, fryseren full av hjemmelaget mat og alltid klar for trening og vennegreier. Når Tuva baker, er det ikke to brød (selv er jeg kjempestolt når to hjemmebakte brød svulmer på benken). Nope - da er det gjerne 24 horn og 32 rundstykker og gjerne slenger hun sammen 7-8 hjemmelagde fiskegratenger innimellom. Min søster Tuva er forresten en habil scrapper også, og jeg satser på å lure henne til å bidra med noen innlegg her på bloggen.

Så er det Kjersti, da. Og listene mine. Fulle av planer.. Hvorav halvparten sannsynligvis aldri blir noe av. Med panikkshopping av kalendergaver til ungene friskt i minne, er min hovedliste pr idag en plan for neste års kalenderpakker. Og jeg er ambisiøs: ikke bare skal de to miste få kalender i 2016 - nei, jeg smeller like godt til og lager pakkekalender til sønn og svigerdatter også. I 2015 slet jeg med å finne kalenderpakker til to kalendere. I 2016 blir det 96 pakker! Men det gjør ikke noe. For jeg har lister. Dessuten er det så lenge til desember. Nevnte jeg at det meste skal være hjemmelaget også....? Øh..

Jeg har romjulsfri og dermed føler jeg meg rik på tid i dag. Så her er min (overambisiøse?) plan:



Ja, ja - grytekluten får jeg i hvert fall ferdig :-)
























Om jeg går til tante og onkel, og handler på veien - da kan jeg krysse av tre ting! Jepp - sånn må det bli! Da får jeg kanskje tid til å bake Sarah Bernhard også :-) OG lage gryteklut nr 2!

Uteboden? Muuulig den skal vente til i morgen.... :-(




                          Vi snakkes!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar