Bakgrunn

mandag 1. august 2016

Minner kan gjerne strikkes :-)


På mine reiser liker jeg å kjøpe garn. Gjerne lokalt garn. Og i Albufeira (Algarvekysten i Portugal) var verdens herligste lille butikk. Jeg kjøper garn og strikker gjerne noe underveis som blir mine garnminner fra turen. Helst noe kjøkkengreier, slik at jeg får brukt det ofte og dermed kan gjenoppleve herlige reiser og fantastiske øyeblikk. I Portugal kjøpte jeg tre ulike farger av samme type garn. Det øverste bildet viser ikke fargene riktig, for de er klarere og knallere, og noe av det mest fantastiske jeg har sett. Om du vil titte innom meg på Intagram (kkreative_krumspring) så er fargene gjengitt mye riktigere på bildene der. Uansett - fargene her skal representere fargene i havet. Jeg kjøpte også garn som viser fargene i klippene, sanden og jorda, samt et garn som gjenspeiler fargene på blomstene. Det har også blitt håndklær av nesten alle fargene, men de får komme i et nytt innlegg. De mangler nemlig trådfesting. 




Det blir ikke så mye mer håndarbeid i dette innlegget. Men jeg MÅ skryte litt av Portugal. For det er virkelig et flott ferieland! Algarvekysten strekker seg milevis langs havet, og her fins grotter med de vakreste bortgjemte sandstrender inni. Her fins glassklart vann og spennende fisker, praktfulle hus og skjønne små landsbyer. 






Albufeira er ikke altfor stort og det er enkelt å gjøre seg kjent. For ikke å gi dere helt feriebildeoverdose, så kommer bare et bilderas. Spør heller i kommentarfeltet om dere lurer på noe :-)













Etter nesten 2 uker i Portugal reiste vi videre til Spania. Vi tok hurtigtog (280 km/t) og tilbragte 3 døgn i Madrid. Har vært i mange storbyer, men dette var ikke min/vår type by. Kan være noe med området vi bodde i. Booket leilighet gjennom airbnb i noe som visstnok skulle være et sentrumsnært og stille område. Det var nok ikke det, for her florerte det av fulle folk, uteliggere og nordafrikanere som solgte dop på hvert gatehjørne. Deler av Madrid var fint, men det var søplete og luktet vondt nesten hver gang du passerte en eller annen åpen plass. Mulig vi var uheldige, men det er nok ikke en by jeg vil besøke igjen. Bilder ble selvfølgelig tatt, så de viser jo en vakker by:


                                                   









Spansk godteri :-)


Bank of Spain!

 Og med det sier jeg fortsatt god sommer, og hekler videre på oldemorsteppe mitt :-)



Klem, Kjersti

1 kommentar:

  1. Nydeleg garn i flotte fargar. Ser ut som ein fin ferie de har hatt. Eg og heklar teppe for tida.

    SvarSlett