Bakgrunn

mandag 22. februar 2016

Forandring fryder

For mange år siden elsket jeg å brodere. Og jeg broderte kjempemye! Duker, løpere, spisebrikker, håndklær og alt annet. Og ettersom livet mitt ble travlere, så la jeg brodering på hylla til fordel for hekling og strikking. Å brodere er virkelig balsam for en travel sjel. Denne uka har vært full av gjøremål, og det meste skulle helst vært gjort i går. Lørdag morgen ryddet jeg, og da dukket denne duken opp igjen. Så jeg har brodert litt på den. Og koste meg dønn i hjel. Ungene begynner å bli større (21, 14 og 11) og jeg har mer tid og ro til "egne greier". Det var SÅ godt å sette seg ned med nål og tråd igjen. Tømme hodet for alle tanker og bare følge mønster og se små kunstverk bli til. Så denne duken - den skal jeg gjøre ferdig før sommeren.




                                       

Many years ago, I used to love the art of cross stiching. And I made lots of beautiful things - big projects and small project. But as life happened, I no longer managed to enjoy this and traded it for knitting and crocheting. But now my kids are starting to grow up (21, 14 and 11), and I have the ability to focus more on my own things. This weekend I spent cross stiching. And it was so much fun! The table cloth above, I started more than 10 years ago, and I will do my best to have it finished before summer. I love the colours and the pattern!

Nå har jeg jo også holdt på en stund med tekoppbildet mitt. Det går smått framver uten skikkelig mønster. Og stoffet er bittesmått og sys med to tråder moulinegarn. Men du verden så flott jeg synes det blir. Skal fortsette i kveld og gleder meg stort til å starte på neste kopp :-)

I am still working on my stack of teacups embroidery. And cannot wait to get started on the next cup. But without a proper pattern, it takes time. That being said - I am completely in love with both the colours and look of it. Once finished I will have it framed in an oldlooking, quite rough, white  frame. 

  

Her i Vikersund var været helt utrolig flott på søndag. Så jeg tok med minsten og en kompis på pilketur. Den lokale jeger- og fiskeforeningen arrangerte pilkekonkurranse og det var en hel del mennesker der. Nå er jeg ingen blodfan av å gå på isen..Og jeg setter ingen mark på kroken. Dessuten er det helt uaktuelt å ta i fisken! Sånn bortsett fra det, så tror jeg at jeg kan bli en skikkelig god isfisker ;-) Mulig jeg liker best den delen av isfisking som handler om å smile pent til sola og nyte en varm kaffekopp ute.. Men fantastisk tur i flott natur og med verdens beste selskap!

We had the greatest weather here on Sunday. It was sunny and quite warm. So I took my youngest son and his friend on icefishing. It was a competion and the arrangement was full of fun people. I think I could have been a great icefisher. Except for the fact that I don't like to actually be ON the ice, I don't want to put the bate on the hook and I most certainly DON'T want to touch any fish :-) !





Håper din helg var like fin som min. Vi snakkes!

Hope your weekend was as nice as mine was. I'll be seeing you!

1 kommentar:

  1. Beautiful embroideries and the colours! Happy finishing the beauties! :)
    Zara (https://cherry-orchard-house.blogspot.rs)

    SvarSlett