Bakgrunn

onsdag 2. november 2016

Hei hå - nå er det (snart) jul igjen!


Hvit lin... Så enkelt, så naturlig, og så fint. Jeg har fullstendig lagt min elsk på lin! Symaskinen går varm om dagen og metervis av dette stoffet blir til julestrømper, dekkebrikker, kjøkkenhåndklær, tøyservietter og en og annen julepynt. Jeg elsker det! Det er betagende og deilig å se hvordan ting tar form. 



I dag tidlig gjorde jeg ferdig flere slike hjerter. Måtte le litt for de første to ble veldig kantete der jeg måtte sy for hånd. Men de andre ble vesentlig mye bedre. Mens jeg satt der med tekoppen lurte jeg på akkurat hva det er ved det å håndarbeide jeg liker så godt. Er det de repeterende og rolige bevegelsene i strikkingen? Er det muligheten til å leke med farger og skape? Er det avslappende? Oppkvikkende? Spennende? Hva er det du liker ved det å for eksempel strikke, som gjør at du aldri går lei? 
For min del landet jeg på at det er en kombinasjon av mange ting. Men kanskje aller mest det å vite at jeg kan skape noe eget - noe ikke alle andre har. Noe som blir personlig - uansett om det er til meg eller det er til andre. 

Jeg har også sydd mange lintøyservietter som skal legges for salg i butikken min. Med eller uten monogrammer eller navn - det kan velges. Den er forresten ikke ferdig, men bygger seg opp uke for uke. Planen er at når 2017 kommer, så skal den være i orden. Hvis du vil titte så kan du gjøre det her eller gå inn på byeriksen.no. Jeg har ikke hastverk, og det er viktig for meg at designet og varene er noe jeg kan være stolt av og ville ønske å bruke selv. Skulle du fram til da ønske å kjøpe noe av det jeg lager så kan du evt sende meg en mail på post@byeriksen.no.



Må jo også vise de to julestrømpene jeg fikk bestilling på. Synes de ble veldig fine, og mottaker ble fornøyd. Lykkelig for det, er jeg i full gang med flere som skal legges ut for salg.


Ellers har jeg funnet ut at strikking - det er verdens beste start på dagen! Tekopp, brødskive, stearinlys og strikketøy - jeg står gjerne opp halv seks for å rekke det :-) 
Som du ser vokser settet til barnebarnet sakte men sikkert. Jeg strikker bare før jobb en liten halvtime nå, men han kommer ikke før i februar, og jeg regner med å bli ferdig i god tid før det. Koser meg med hver eneste maske, og gruer meg til oppklipping.


For øvrig går det i Drops sine vaffelkluter jeg fortalte om i forrige innlegg. Disse skal brukes på et kjøkken i Oslo av to flotte unge mennesker som gleder seg veldig til babyen kommer. 

Ønsker dere alle en fantastisk onsdag og håper dere stikker innom igjen. Vi snakkes!





2 kommentarer:

  1. Skulle ønske jeg var like hekta på å sy som du er! Jeg strikker og strikker, og akkurat nå skal jeg ned på arbeidsrommet og ta et dypdykk i kassen med Viking sportsragg. Det trengs flere sokkepar til julemarkedet. Noen luer må også strikkes med det første. Kjekt med lange, mørke kvelder, men jeg har også sansen for ei stund med bundingen til kaffekoppen på morgenkvisten. Hjertene dine ble fine, julestrømpene likeså. Lykke til med butikken!

    God strikkekveld fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er nok lurt å sørge for nok sokker og luer til julemarkedet, ja. Er alltid behov for nye, og stort sett det eneste strikka jeg kjøper på julemarkedsbesøk. Håper du selger alt du har, Ingunn!

      Ønsker deg en raggete og produktiv dag ;->
      Klem fra Modum

      Slett