Bakgrunn

mandag 7. november 2016


Fra fredag til mandag, er Modum forandret fra mørkt til lyst. Bakken er ikke lenger fylt av dødt løv og vissent gress, men av et hvitt teppe bestående av millioner av snøkrystaller. Høstjakker og gummistøvler er nå byttet ut med vinterjakker og dertil hørende fottøy. For plutselig ble det ikke bare lyst og vakkert, men også kaldt og surt. Så bortsett fra 2 håndballkamper, er helgen tilbragt med peiskos, baking og ulike kreative gleder.

Jeg koser meg dønn i hel med småprosjektene mine. De er perfekt å ta med på håndballkamp, flotte gaver og morsomme å lage. Jeg broderer på lin som skal bli små hjerter å pynte med. Noen blir også små poser til å legge for eksempel serviettringer jeg har laget, i. Sammen med fine tøyservietter tenker jeg at det blir et flott gavesett å gi mine tanter og onkler som har nådd en alder hvor de "har alt" og ikke lenger ønsker seg noe som helst. Kanskje du har noen du vil gi dette til? Da er det bare å ta kontakt med meg på post@byeriksen.no så kan jeg lage gavepakker med egne tekster og serviettringer. Til gavepakkene får du også hjemmelaget julekort og pakkelapp.




Perler og lin - jeg elsker det! Hver for seg, og sammen. Og hele helga har jeg kost meg med å lage flotte monogrammer  og navn på tøyservietter, perlet titalls serviettringer i ulike størrelser og farger, og nå gjenstår bare å få  tatt ordentlige bilder. Så bør jeg vel komme i gang med litt mer markedsføring enn her på bloggen - selv om jeg stadig får henvendelser herfra. Takk!
Hvis du vil følge meg på Instagram, så heter jeg Kjerstis Kreative.Krumspring også der. Eller byeriksen.no for butikkbildene mine (men der er jeg ikke knallaktiv enda..).

Det er ikke mye som skal til for å gjøre middagsbordet litt ekstra flott. Noen friske blomster, eller bare noen grankvister og en hvit duk, er vakkert. Selv skal jeg sy meg servietter med "Hverdagslykke" på. For det vil jeg at måltidene våre skal være. Uansett hvor travelt vi har det, så skal vi ha tid til å kjenne på den følelsen. Noen ganger i uka i hvert fall.


Ellers er det julekluter det går i av strikking nå. Og babysettet selvfølgelig. Når jeg ser TV, da strikker jeg babytøy. Og på håndballkamper og treninger - da blir det kjøkkenting. Både kluter, håndklær og grytekluter blir til mens jeg hopper opp og ned, hyler meg hes og gjør ungene oppmerksomme på at mamma - hun følger med!


Forresten så bakte jeg kjempegode brød i går. Og prinsessa bakte eplekake. Uten både gluten og epler :-) Synes det er stas å sende med ungene hjemmebakt brød til nistepakka, og i tillegg så smaker det bedre, er drøyere og veldig mye billigere enn å kjøpe brød. I hvert fall om du ikke er glad i kneipp. 
Jeg fant oppskriften på mitt havrebrød med honning på Bollefruas blogg (der er det forresten veldig mye godt!), og oppskriften den finner du her 


Med det ønsker jeg dere alle en flott ny vinteruke :-) 







1 kommentar:

  1. Så mye fint du lager! Jeg har ikke vært innom på ei stund, men det er kjekt når det endelig skjer. Har ikke vært helt i strekk, men nå er jeg på bedringens vei. I morgen blir det kanskje blogging til og med. Jeg er ikke så flink med slik småplukk og pynteting, men jeg synes det er artig å se. Her går det mest i "fornuftig" strikking, og i kveld har jeg ei Torpalue på pinnene. Snart julemarked, og alt som blir ferdig til den tid er det jo muligheter for å få solgt.

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett