Bakgrunn

torsdag 3. mars 2016

Hekler våren!

Fins det noe deilige enn lyden av snø som smelter? I pur glede over solfylte dager og nesten ikke snø, regjerte optimismen i Slottet i helgen. Vi vasket utemøbler, klargjorde uteplass, og nøt mange og lange timer i solen. Ja - vi inviterte også til årets første hagelag: med kun bestefar som gjest :-) Ostekake, kaffe og brus nøt vi mens vi pratet løst og fast om at i år  - da skal vi ha Krokas frodigste hage! Etter å ha tilbragt de siste ukene stønnende over bloggen til den danske hageeksperten Claus Dalby (link i min bloggliste), hadde vi hodet fullt av frodige blomsterkasser, bugnende potter fulle av selvdyrka grønnsaker, og kjedelige vegger dekortert med fargerike klatreroser.

I love the sound of snow melting. Full of optimism, we washed all our garden furniture last weekend. And we enjoyed several great hours in the sun. The kids and I even invited to our first "garden party" - just grandpa - but how we loved it! We sat for hours just dreaming of how wonderful our garden will look when summer comes and it's packed with colourful flowers and homegrown vegetables. We have spent the last few weeks looking at Claus Dalbys blog. He is a Danish garden expert, and have the most beautiful pictures ever! You find a link to his blog in my blog list if you want some inspiration for your garden.


Snakk om å bråvåkne!! For ikke før hadde vi fått ut hagemøblene, så begynte det å bøtte hvite greier ned fra himmelen! Kan du tenke deg noe bedre enn å starte dagen med å finne bilen halvt pakket inn i en hvit dyne? Gleden av å kjenne ryggen knirke i det du passe møkksur hiver snøen vekk fra gårdsplassen sånn at du får bilen ut og kan dra på jobb? Visst er det pent. Men det er også kaldt. Og vått. Og tungt. Og vrient å kjøre.. Og det er noe med det å lengte etter farger. Når vi skriver mars, og vårens første måned - da mister alt det hvite fullstendig glansen for min del.

Talk about sudden awakening!!  Because this week, something white started pouring down from heaven. Not a little bit, but a lot! Imagine going to work in the morning and finding your car nicely wrapped in a white wet blanket.. Not being able to even move you car until you have removed almost 30 cm of snow. NOT my kind of fun! White is nice - but not in March :-(



Ergo måtte jeg finne på noe. Så jeg fant en fargerik UFO jeg skal gjøre ferdig. Og jeg storkoser meg. I fjor heklet jeg og min tante lapper til mitt teppe. Dette er mer eller mindre en ren kopi av et teppe Mia, som hadde bloggen "Mias landliv", heklet. Og jeg elsker det! Sammen med alle mine frodige blomster skal det gi farge til uteplassen vår når bare våren endelig kommer. En gang... Snart...

In my longing for colours, I found an UFO that I wanted to finish. I crocheted granny squares with my aunt for this blanket, and it's time to finish it. So this is what I'm doing in the evenings - joining my granny squares, while I imagine no snow and soon spring outside ;-)




Håper dere får en flott uke der ute!

Hope you have a great week! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar