Bakgrunn

onsdag 11. januar 2017

Hva skulle jeg gjort....


.... uten håndarbeid? Hva gjør de egentlig de som verken leser eller gjør noen form for håndarbeid? Eller - jeg vet jo egentlig det. For de trener. Eller baker. Eller tar selfies til Snap og Instagram. Jammen er det godt vi har ulike interesser, og jamme er det godt vi kan inspireres av hverandre gjennom den digitale verden. Sokkene og vottene over er januars hjemmelagde julegave for 2017, og på spareglasset har jeg nå 140 kr. Bare småpenger, og det er heller ikke det som er viktig. Det er det å bruke garn jeg har, og det å gjøre ferdig.  



Denne jakka fant jeg på Vibbedille sin blogg. Er den ikke fantastisk vakker? Og ser den ikke bare kjempegøy ut å strikke? Denne dama har forøvrig utrolig mange vakre jakker å strikke. Jeg raidet garnlageret og fant ut at jeg kun trenger å kjøpe bunnfargen og et par nøster til. Men da blir den i blåtoner med innslag av grått. Tror det også kan bli fint, jeg. Så får tiden vise om det bare blir med tanken, eller om jeg faktisk kommer i gang. For først skal jeg ha ferdig babysettet, for nå er det ikke lenge igjen til jeg blir bestemor! 

Deretter skal jeg være flink og gjøre ferdig en alpakkagenser, sy sammen et teppe og feste tråder på utallige småprosjekter.



Ellers har jeg bestemt meg for å introdusere kun en ny varegruppe i nettbutikken min hver måned. Januar er det hvite linhåndklær med ulike tekster. Disse kommer til salgs for 75 kr pr stk i løpet av uka på http://byeriksen.no/ . Valgfri tekst og valgfri farge. Har laget to med "Barnearbeid er innafor" som jeg skal gi til Kamilla og Andreas. Med egne personlige oppvaskhåndklær må det jo bare bli supermorsomt å hjelpe til hjemme? Tror dere ikke? Har også laget "bakstehåndklær" som blir lagt ut. "Kjerstis hjemmebakeri", eller "Fra mammas kjøkken" er bare noen av de jeg har laget. 

Senere denne uka håper jeg å vise fram ferdig babysett og stooor framgang på teppet mitt. Men dere - først er det håndballkamp med Supergutta. Fra kl 20.00. Det er bare å slå strikkepinnene sammen og heie alt du orker!


Med et bilde fra hagen en vakker søndag morgen, ønsker jeg dere alle en fantastisk fin torsdag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar