Bakgrunn

onsdag 19. oktober 2016

Å satse på en drøm...


Har du en drøm? Noe du har tenkt at "dette hadde jeg virkelig hatt lyst til"? Kanskje er du en av dem som går med en gründer i magen du også? Jeg har lenge hatt lyst til å skape noe eget. I mange år har jeg tenkt at en dag - en dag skal jeg tørre å satse! Vise ungene mine at det er mulig å virkeliggjøre drømmer.

De siste ukene har vært intense, men nå er Personalized by Eriksen en realitet. Og jeg er glad! Sammen med min søster har jeg tatt skrittet ut og startet et foretak. Satset på noe jeg har gjort gratis og som hobby mye det siste året. Inntil videre er det en tilleggsjobb, men jeg håper at det en dag vil bli noe vi kan gjøre sammen. Det er mye å sette seg inn i, og mange timers nattesøvn er ofret for å lære av andres feil. Hva er lurt? Hva er ikke lurt? Hvilke regler gjelder og hvordan forholder du deg til myndighetene?



Vårt foretak drives hjemmefra. Så kan man jo spørre seg hvor lurt det er. For Slottet på Kroka er et herlig kreativt kaos, og midt oppi stoff, bånd, symaskiner, garn, brødbaking og perler - der sitter Kjersti og gliser bredt hver gang hun legger noe i ferdigkurven :-)

Jeg tør påstå at jeg har relativt stor arbeidskapasitet. Og kreativiteten er der. Optimismen er høy, og banken og livsstilsblader har tro på prosjektet. Det er  en bitteliten nisje, så enten går det kjempebra. Eller det går dårlig. Hvilket ikke egentlig er noe alternativ. Så sovner man kanskje over papirarbeidet en sen mandag kveld, men det gjør ikke noe.



Denne uka kommer bloggen på plass, Instagram og Facebook på plass, og mange varer skal produseres og tas bilder av. Vi planlegger en flott give-away så fort bloggen er oppe, og håper at akkurat du stikker innom ved leilighet. Jeg skal gi beskjed her når vi kommer dit.





 














Midt oppi alt har jeg slett ikke glemt at jeg skal bli bestemor :-) Dalesettet i forrige innlegg nærmer seg halvveis. Genseren mangler en arm og buksen er startet på. Sokker og votter er ferdige og lua er tribunestrikk når ungene spiller håndball.


Men i kveld - da skal stua i 2.etg. bli produksjonslokale, brød skal bakes, og bloggen til butikken skal fikses.

Jeg har aldri vært mer full av energi, mer proppfull av glede og spenning, eller mer nervøs. Men jeg har stor tro på at dette blir en suksess!

Og du - ha en strålende flott onsdag. Fyll den med gode tanker og gjør noe kos. For du vet - akkurat denne dagen - den får du aldri igjen :-)

Klem fra spent foretakseier

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tusen takk for det. Ja - blir veldig spennende. Håper jeg kan oppdatere bloggen her med gode nyheter framover :-)

      Slett
  2. Jeg heier på deg! Så tøff du er! Gleder meg til å følge med på foretaket.

    Lykke til fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ingunn. Synes i grunn jeg er litt tøff jeg også. Jeg kommer i hvert fall ikke til å slite med fritidsproblemer, og gleder meg til å vise dere mer ordentlig bilder av hva jeg skal gjøre.
      Ha en flott dag!

      Slett